Правильно оцінюємо ефективність SEO — ITUA

Дата: 02.06.2017
Автор: ITUA
Время чтения: ~14 минут
Правильно оцінюємо ефективність SEO — ITUA. Корисний чек-лист для власників бізнесу

Якщо робляться хоч якісь дії, то вони повинні бути результативними. Показник в SEO оптимізації — трафік і прибуток. Коли спостерігається зростання трафіку ресурсу, то SEO просування працює і дає результати.

Які існують методи для оцінки результативності дій в пошуковій оптимізації?

Досить часто власники бізнесу звертаються до фахівців для проведення аудиту маркетингових каналів. Таке прохання говорить про те, що клієнт сумнівається в цьому пункті і хоче зробити його більш ефективним. За результатом аудиту можна переконатися в правильно обраній стратегії просування проекту. Деяким щастить і їх показники досить стабільні, трафік зростає. У таких випадках одна порада — продовжуйте і далі дотримуватися плану. Але не всі бувають такими щасливими. Неправильно обрана стратегія, недосвідченість фахівців — все це призводить до відсутності результатів.

Нижче піде мова про основні показники оцінки результативної роботи з пошукової оптимізації.

1. Позитивна картина зростання трафіку на ресурсі

Будь-яка дія має на увазі під собою якийсь підсумок. Показником SEO оптимізації є трафік і продажі. Коли показники зростають, значить, розроблений план дій працює. Очевидно, у багатьох виникає інтерес, чи є ймовірність поліпшити результат. Відповідь, звичайно, позитивний. Правда для цього знадобиться більше часу.

Для початку, важливо порівняти свій бізнес з основними конкурентами. Важливо вибирати в якості прикладу тих, хто був приблизно на такому ж рівні, як і ваш бізнес рік тому. Після цього переходите до тих, на кого ви хочете бути схожими. Таке порівняння дасть можливість побачити тенденції, займаної вами ніші, трафік, якого необхідно досягати.

Запам’ятайте, що зростання трафіку повинні бути співвідносні зростанню продажів. Коли вони не збігаються, тенденція просування неправильна. Єдиний виняток із загального правила — трафік інформаційних статей та блогів. Їх призначення дещо інше.

Що потрібно для порівняння?

Використовуючи Similarweb.com є можливість переглянути трафік ресурсу і порівняти ці показники з цифрами конкурентів. Тут можна переглянути інформацію за півроку.

Цих даних буде цілком достатньо для порівняння. Особливо беріть до уваги відсоток трафіку пошуку. Так, наприклад, ваш проект з показниками в 20К відвідувань з даними трафіку 25% програє конкуренту з результатами 30К і 30%. З цього робимо висновок — у конкурента показники набагато краще, ніж ваші.

Одна невеличка порада: проводьте аналіз конкурентів на підготовчих етапах. Не забувайте його робити і потім, щоб порівнювати показники.

2. Вивчення якості посилань

Застосовуючи ahrefs.com/site-explorer можна побачити показники зростання посилань на ресурсі. До того жЮ цей процес відслідковується і в опонентів. Також можна розібратися в якості майданчиків.

Для перегляду всіх даних зареєструйтеся, використовуючи режим «trial» доступу. Так за добу зможете дати оцінку відразу декільком проектам. Таких даних вистачає, щоб побачити повну картину.

Що потрібно для порівняння?

Приділяємо увагу графіці і динаміці зростання посилань. Графік не повинен мати стрибків.

– «new/lost» без різких перепадів основних даних;

– «URL Rating Distribution» якість майданчиків нормально розподілено;

– «CTLDs Distribution» регіональний поділ;

– «Anchors Cloud» наявність хоча б 10-15% брендових посилань;

– «Anchor Phrases» наявність текстових і безанкорних анкорів.

Всі перераховані вище пункти — показники «природних» посилань. Це, як би самі користувачі залишали посилання про ваш ресурс.

Не забувайте і про динаміку, а точніше про її зростанні. Отримані дані не повинні мати різких перепадів. До того ж тут повинні бути присутніми безанкорні посилання високої якості.

3. Вивчення внутрішніх показників: Google webmaster tools і Google Analytics

Корисна рекомендація для власників бізнесу в будь-якій з ніш: зв’язаність Google Analytics з Google webmaster tools із аккаунтом в Adwords (це обов’язково для контекстної реклами). Про це все краще запитайте у професіоналів.

Крім трафіку, фахівці належну увагу приділяють і коєфіцієнту конверсії. Він ні в якому разі не повинен падати при збільшенні показників загального трафіку. Якщо це відбувається, то шукайте причину поганої роботи.

Важлива деталь: в трафіку пошуку, беруть до уваги запити брендів з високою конверсією. У зв’язку з цим знижується загальний відсоток конверсії. З цього робимо висновок, що органічний трафік завжди повинен бути вище пошукового.

Постійно порівнюйте динаміку показників по різних періодам. Такий моніторинг за лічені хвилини виявить результат і наскільки він позитивний у порівнянні з минулим порівнянням. Не забуваємо враховувати динаміку ринку.

Приділяємо увагу вивченню сторінки, на які заходять користувачі. Тут важливо порівняти періоди по конкретних запитах і за загальною кількістю.

При скануванні, особливо важливо простежити за помилками. Прекрасно, коли їх не буде. Якщо всі вони виявлені, то це не повинна бути величезна кількість. Не забудьте про 500-у помилку. Це все робиться разом з програмістами.

Зайшовши в webmaster tools, подивіться у розділ структурованих даних. На цьому етапі у фахівця стоїть важливе завдання — утвердження семантичної розмітки зі замовником.

4. Виконуємо технічний стан ресурсу

Для виконання цього пункту потрібен спеціальний робот, який легко знаходиться, навіть непрофесіоналом. Який з них (screamingfrog.co.uk/seo-spider/або netpeak.ua/software/netpeak-spider/, а можливо знайдете іншого) буде, абсолютно неважливо. Головне, щоб він працював.

Починаємо з дублів (url і метадані). Будь-яке з цього становить негативну динаміку. Пошукова система не знає, якій сторінці віддати перевагу. У зв’язку з цим не тільки втрачається потрібний трафік, але і знижується загальна картина по всьому ресурсу.

Не забувайте також переглядати звіти про результати просування. Це дозволяє бути завжди в курсі всього, що відбувається і знати, куди йдуть гроші, який зиск з того виходить. Адже чим вище ваш ресурс знаходиться в системі пошуку, тим вище ростуть і продажі.

Запам’ятайте, що позиції трафіку — це дані, показуються в ТОП-10 видачі. Якщо це ніша з високою частотою, то трафік цілком прийнятний і для ТОП-20.

5. Позиції

Подібні показники повинні обов’язково перебувати в зростанні. Якщо вони стоять на місці або взагалі знижуються, то це свідчить про проблеми, особливо це стосується ніш з низькою конкуренцією. Коли в ніші конкуренція висока, то навіть невелике зростання вже вважається показником.

Ще раз хочеться акцентувати увагу на одному моменті — в абсолютно нових сайтах, ніяких результатів не буде протягом перших місяців.

Рекомендація: взявши за основу позиції з позитивними даними, вивчіть їх частотність, використовуючи спеціальний ресурс. Тут зможете подивитися загальне число запитів, яке є по певному регіону або ж по цілій країні.

Запам’ятовуємо найголовніше

Обрана стратегія просування повинна бути повністю зрозумілою для замовника. Щоб у нього не виникало питань, навіщо це робиться. Крім цього повинен бути показник зростання по всіх позиціях, починаючи від трафіку і закінчуючи посиланнями. Також ви повинні розуміти, як ці показники впливають на загальне зростання трафіку.

Замовляючи SEO оптимізацію, чи не перекладайте все виключно на фахівців. Ви самі повинні бути зацікавлені в результаті. Тому, деякі моменти обов’язково контролюйте:

– постійний моніторинг та оцінка посилальної маси;

– перевірка ресурсу на виявлення недоліків;

– періодичне порівняння сайтів конкурентів.

І найголовніше постійна комунікація із фахівцями, що займаються вашим проектом.

Замовити SEO-аудит, Ви можете за номером: (044) 360 01 00 або написавши нам на пошту web@itua.com.ua .

При замовленні SEO-аудиту, знижка на аудит сайту і стратегії просування конкурента дорівнює віку вашого домену (в %) * на 2,017!!!

Планируете будущий проект с нами?
Планируете будущий проект с нами?

Мы всегда рады поделиться своим опытом и помочь вашему бизнесу быстрее развиваться.

Начать работу с нами