CRM, CMS, ERP – в чому різниця? Розбираємося на прикладі!
1) CRM
1.1) Що таке CRM? CRM ділиться на дві категорії: Класична – програма для автоматизації продажів, що дозволяє оптимізувати рутинні процеси, вести облік клієнтів і зберігати всю історію взаємодії з ними в спеціальній картці контакту. До них відносять такі системи, як amoCRM, Pipedrive. Просунута – більше, ніж класична система продажів. Це корпоративний портал, що дозволяє контролювати ефективність кожного відділу, вести завдання і проекти, планувати зустрічі, зберігати дані, спілкуватися з співробітниками і програмно допрацьовувати систему під будь-які потреби. Серед найпопулярніших з них варто відзначити Бітрікс24, Creatio (Terrasoft);
1.2) Які є види CRM? CRM ділиться на два типи: хмара і коробка.
1.3) В яких випадках і на яких етапах потрібна CRM? У будь-якому бізнесі і на будь-якій стадії (навіть якщо мало клієнтів і співробітників), коли є продажу або необхідно організувати роботу декількох відділів компанії з подальшою інтеграцією всіх популярних мікросервісов в єдине місце (в ідеалі).
1.4) Яку CRM вибрати? Все залежить від ваших процесів і кількості партнерів-інтеграторів тієї чи іншої CRM. Наприклад, в СНД найпопулярніші системи – amoCRM і Бітрікс24, але вони абсолютно різні. Перша, подібно Феррарі, більше підходить для класичних відділів продажів і може масштабироваться в дуже вузьких кейсах (наприклад, як Яндекс). Бітрікс24 ж, навпаки, як Бетмобіль. Це портал для вирішення завдань будь-якої складності і з відкритим кодом для доопрацювання.
2) CMS
2.1) Що таке CMS? CMS – система (движок) для управління контентом сайту. Дозволяє без втручання програміста працювати з розділами вашого сайту
2.2) Які є види CMS? CMS бувають двох типів: з відкритим і закритим кодом (наприклад, конструктор Tilda). Перші легко допрацьовувати під будь-які потреби бізнесу, тоді як другі – платформи, які не мають доступ до відкритого коду, і такі сайти неможливо просувати в пошукових системах.
2.3) В яких випадках потрібна CMS? Коли для вашого бізнесу необхідний сайт, без будь-якої унікальної бізнес-логіки масштабів Google, Dropbox, Facebook, Spotify, Amazon. У цих випадках краще розглянути самописние фреймворки, на яких розробляються великі і нестандартні мікросервіси.
2.4) Яку CMS вибрати? Вибір потрібно робити, виходячи із завдань, які необхідно вирішити перед бізнесом і популярності системи (щоб були розробники, здатні її доопрацювати під ваші завдання). Наприклад, для простого Лендінзі або сайту (без необхідності SEO-просування) підійде Wix або Tilda. Для сайтів послуг або невеликих інтернет-магазинів, які необхідно просувати в Google, краще вибрати WordPress, OpenCart або Хорошоп. Для більш складних проектів, на кшталт великих інтернет-магазинів або високонавантажених B2B-порталів з нестандартним обміном з 1С, краще рішення – Бітрікс або Magento.
3) ERP
3.1) Що таке ERP? (Планування ресурсів підприємства) – організаційна стратегія інтеграції виробництва і операцій, управління трудовими ресурсами, фінансового менеджменту і управління активами, орієнтована на безперервну балансування і оптимізацію ресурсів ERP – система для управління бізнес-процесами, яке об’єднує фінанси, ланцюжки поставок, операції, звітність, виробництво, кадри і дозволяє управляти ними. Часто її інтегрують з CRM-системою, де остання – виступає веб-інтерфейсом. Бувають і випадки, коли вибирають 2в1, як у випадку з Odoo, яка поєднує в собі функції складу і CRM.
3.2) Які бувають види ERP? Як і CRM, ERP діляться на два типи: хмарні і коробкові.
3.3) В яких випадках потрібна ERP?
ERP добре підходить для підприємств і організацій, де необхідно контролювати фінанси, персонал, виробництво, активи і ланцюжки поставок. Ми, наприклад, якщо бачимо, що клієнт звернувся до нас за впровадженням CRM, але йому вона зовсім не потрібна, то даємо контакти перевірених партнерів по ERP.
Ми завжди раді поділитися своїм досвідом і допомогти вашому бізнесу швидше розвиватися.
Почати роботу з нами