CRM, CMS, ERP – в чому різниця? Розбираємося на прикладі!

1) CRM

1.1) Що таке CRM? CRM ділиться на дві категорії: Класична – програма для автоматизації продажів, що дозволяє оптимізувати рутинні процеси, вести облік клієнтів і зберігати всю історію взаємодії з ними в спеціальній картці контакту. До них відносять такі системи, як amoCRM, Pipedrive. Просунута – більше, ніж класична система продажів. Це корпоративний портал, що дозволяє контролювати ефективність кожного відділу, вести завдання і проекти, планувати зустрічі, зберігати дані, спілкуватися з співробітниками і програмно допрацьовувати систему під будь-які потреби. Серед найпопулярніших з них варто відзначити Бітрікс24, Creatio (Terrasoft);

1.2) Які є види CRM? CRM ділиться на два типи: хмара і коробка.

1.3) В яких випадках і на яких етапах потрібна CRM? У будь-якому бізнесі і на будь-якій стадії (навіть якщо мало клієнтів і співробітників), коли є продажу або необхідно організувати роботу декількох відділів компанії з подальшою інтеграцією всіх популярних мікросервісов в єдине місце (в ідеалі).

1.4) Яку CRM вибрати? Все залежить від ваших процесів і кількості партнерів-інтеграторів тієї чи іншої CRM. Наприклад, в СНД найпопулярніші системи – amoCRM і Бітрікс24, але вони абсолютно різні. Перша, подібно Феррарі, більше підходить для класичних відділів продажів і може масштабироваться в дуже вузьких кейсах (наприклад, як Яндекс). Бітрікс24 ж, навпаки, як Бетмобіль. Це портал для вирішення завдань будь-якої складності і з відкритим кодом для доопрацювання.

2) CMS

2.1) Що таке CMS? CMS – система (движок) для управління контентом сайту. Дозволяє без втручання програміста працювати з розділами вашого сайту

2.2) Які є види CMS? CMS бувають двох типів: з відкритим і закритим кодом (наприклад, конструктор Tilda). Перші легко допрацьовувати під будь-які потреби бізнесу, тоді як другі – платформи, які не мають доступ до відкритого коду, і такі сайти неможливо просувати в пошукових системах.

2.3) В яких випадках потрібна CMS? Коли для вашого бізнесу необхідний сайт, без будь-якої унікальної бізнес-логіки масштабів Google, Dropbox, Facebook, Spotify, Amazon. У цих випадках краще розглянути самописние фреймворки, на яких розробляються великі і нестандартні мікросервіси.

2.4) Яку CMS вибрати? Вибір потрібно робити, виходячи із завдань, які необхідно вирішити перед бізнесом і популярності системи (щоб були розробники, здатні її доопрацювати під ваші завдання). Наприклад, для простого Лендінзі або сайту (без необхідності SEO-просування) підійде Wix або Tilda. Для сайтів послуг або невеликих інтернет-магазинів, які необхідно просувати в Google, краще вибрати WordPress, OpenCart або Хорошоп. Для більш складних проектів, на кшталт великих інтернет-магазинів або високонавантажених B2B-порталів з нестандартним обміном з 1С, краще рішення – Бітрікс або Magento.

3) ERP

3.1) Що таке ERP? (Планування ресурсів підприємства) – організаційна стратегія інтеграції виробництва і операцій, управління трудовими ресурсами, фінансового менеджменту і управління активами, орієнтована на безперервну балансування і оптимізацію ресурсів ERP – система для управління бізнес-процесами, яке об’єднує фінанси, ланцюжки поставок, операції, звітність, виробництво, кадри і дозволяє управляти ними. Часто її інтегрують з CRM-системою, де остання – виступає веб-інтерфейсом. Бувають і випадки, коли вибирають 2в1, як у випадку з Odoo, яка поєднує в собі функції складу і CRM.

3.2) Які бувають види ERP? Як і CRM, ERP діляться на два типи: хмарні і коробкові.

3.3) В яких випадках потрібна ERP?

ERP добре підходить для підприємств і організацій, де необхідно контролювати фінанси, персонал, виробництво, активи і ланцюжки поставок. Ми, наприклад, якщо бачимо, що клієнт звернувся до нас за впровадженням CRM, але йому вона зовсім не потрібна, то даємо контакти перевірених партнерів по ERP.

Плануєте майбутній проект з нами?

Ми завжди раді поділитися своїм досвідом і допомогти вашому бізнесу швидше розвиватися.

Почати роботу з нами