Як кастомна CRM-система може допомогти вашому бізнесу

Дата: 01.12.2023
Автор: ITUA
Час читання: ~14 хвилин

Коли бізнесмен думає про впровадження CRM, йому одразу спадає на думку ідея придбати готовий продукт ― коробкове рішення. І лише 1 підприємець з 10 знає про те, що можна створити софт саме під його проєкт. Як кастомна CRM-система може допомогти вашому бізнесу?

Кастомна CRM vs коробкова

Для початку давайте розглянемо ці дві системи, щоб зрозуміти, у чому їхні переваги та недоліки. Може, вам і не потрібно замовляти особливий софт.

  Коробкова CRM Кастомна CRM
Для кого підходить Для малих бізнесів зі стандартними операціями, невеликою кількістю працівників без повторних продажів. Найчастіше ― це компанії, пов’язані з роздрібною торгівлею. Для бізнесів, які планують масштабуватися, працюють з допродажами та підвищенням середнього чека. Для середніх і великих компаній, фірм з великою кількістю бізнес-процесів, для проєктів, яким недостатньо функцій стандартної СРМ тощо. Туристична сфера, логістика, будівництво і т.п.
Головна перевага Швидкий старт, не потрібно чекати, поки напишуть програму. Вирішує всі необхідні завдання
Головний недолік Може не відповідати всім вашим вимогам, тому доводиться платити за нову або вже замовляти CRM спеціально для компанії. Вартість такої програми вища, ніж коробкової, оскільки вона створюється спеціально під проєкт.
Особливості бізнесу Не враховує Враховує
Масштабованість / гнучкість Обмежена можливість підключати нові модулі та проводити інтеграції, нові блоки можуть не підійти під ваші запити. Під час написання програми розробник враховує ваші побажання і закладає можливість масштабування для необхідних процесів, товарів тощо.
Робота з програмою Такі програми нескладні. Гарний розробник встановить і пояснить, як з нею взаємодіяти. Зручність роботи ― одна з переваг, адже CRM повторює основні бізнес-процеси і надає необхідні дані.

 

Якщо зробити висновки, то переваги коробкової системи ― швидкість запуску, оскільки не треба чекати, і ціна ― тому що це готовий софт. Головний плюс кастомної системи ― її створюють саме для вас, тому в ній враховані особливості фірми, її бізнес-процеси та навіть плани на майбутнє. Така система гнучкіша, і в неї закладається можливість масштабування.

Як кастомна CRM-система може допомогти вашому бізнесу

Невже справді краще заплатити більше і чекати на створення CRM, ніж підключити одразу коробкову і почати працювати? Адже час ― то гроші. Давайте розберемо, як кастомна CRM-система може допомогти вашому бізнесу.

Прибуток. Час ― гроші. Коли працюєте з коробковою програмою, яка не вирішує всіх необхідних питань, втрачаєте важливі дані, недоотримуєте потрібну аналітику, тобто ― відстаєте від конкурентів.

Наприклад, є дві логістичні компанії. Одна працює зі стандартним софтом, інша ― з кастомним. Перша має лише частину даних, які потрібні для аналізу трафіка та ефективності логістичних маршрутів.

Друга, завдяки правильно прописаному софту, збирає дані з GPS, що дає змогу відстежувати ефективність маршрутів, має аналітику щодо поїздок, партнерів, співробітників, дані договорів.

Тобто друга компанія володіє інформацією краще, витрачає менше часу на її збір і обробку, що дає їй змогу бути ефективнішою ― а отже, заробляти більше.

Клієнтоорієнтованість. Чим більше ви знаєте про клієнта, то вищі шанси, що зможете підняти його середній чек. Кожен бізнес специфічний, тому дані можуть бути різними: від товарів, які часто купують (для сфери торгівлі), до фінансових активів, які найактивніше торгують (для брокерських фірм).

Коли знаєте, чому віддає перевагу споживач або бізнес-партнер, можете персоналізувати пропозиції. Це підвищить лояльність.

А лояльний клієнт стає адвокатом бренду, який не лише рекомендує його знайомим, а й виступає на вашому боці, якщо хтось залишає негативні відгуки.

Майбутнє. Гнучкість, масштабованість, інтеграція з іншими програмами ― важливі переваги кастомних систем. Розробник враховує плани на майбутнє ― що будете впроваджувати, які процеси запускати, які дані для аналітики знадобляться.

Коробкова програма не має такої гнучкості. Тож після розширення бізнесу є велика ймовірність того, що ви знову перейдете на електронні таблиці, щоб відстежувати цифри, які просто не можете ввести у CRM. А це повертає нас до першого пункту: час ― гроші.

Надійність. Кастомні системи більш продумані щодо захисту даних. Інформація зберігатиметься на серверах компанії. А захист від несанкціонованого копіювання (наприклад, звільненим менеджером) посилить надійність.

Продуктивність. Інтерфейс, функції, «нутрощі» софту написані на замовлення, тому вони відпрацьовуватимуть на 101%. Також розробник може додати потрібний функціонал.

Із чим приходити до розробника, щоб він створив кастомну CRM для вашої компанії

Отже, ви вирішили, що вам потрібна кастомна система. Що має знати розробник, щоб створити її правильно? Ловіть орієнтовний чек-лист.

Завдання. Для цього ви чітко маєте знати бізнес-процеси. Запишіть їх. Поспілкуйтеся зі співробітниками ― вони працюють із даними, аналітикою, клієнтами, тому розуміють, які запити треба закрити.

Кастомна система дає змогу створити софт, з яким взаємодіятимуть різні відділи, скористайтеся цією можливістю.

Інтеграції. Бажаєте, щоб софт брав дані із сторонніх програм? Вкажіть з яких. Зазначте, чи має бути підключений поштовий клієнт, айпі-телефонія тощо. Відповісти на ці запитання допоможуть програмісти компанії. Якщо такого відділу немає, просто складіть список потрібних додатків.

Функції. Можливість редагування, перегляд історії, оцінка якості роботи співробітників (KPI) тощо.

Дані. Які дані будете вводити. Напишіть, намалюйте, що і як хочете бачити в картках клієнтів, в інших блоках, які блоки взагалі мають бути.

Аналітика. Які висновки, таблиці, яку інформацію хочете отримувати для аналітики та звітів.

Захист. Особливі умови захисту ― введення коду головним менеджером для перегляду відомостей, пароль для зміни або копіювання даних. Продумайте цей пункт, щоб не ускладнювати роботу співробітникам, але й максимально захистити інформацію.

Масштабування. Вкажіть, які блоки ви б хотіли додати з часом. Важливо, щоб CRM була гнучкою і піддавалася розширенню.

Ролі користувачів. Яка буде ієрархія і хто які права матиме. Цей пункт тісно пов’язаний із захистом даних.

Компанія-розробник проаналізує ваші запити і допоможе визначитися з необхідним функціоналом. Консультація дасть змогу підсвітити сильні та слабкі сторони процесів і навіть бізнесу. Тому поставтеся до таких обговорень відповідально, підготуйтеся до них ― у цьому й допоможе наш чек-лист.

Кастомна CRM-система має чітку структуру, орієнтовану під вашу компанію, розв’язує важливі для вас задачі та генерує необхідні вам звіти. Тому якщо ви плануєте довгостроковий бізнес, масштабування і розширення ― поміркуйте саме про кастомну систему. У короткостроковій і довгостроковій перспективі такі рішення працюють набагато краще.

Плануєте майбутній проект з нами?
Плануєте майбутній проект з нами?

Ми завжди раді поділитися своїм досвідом і допомогти вашому бізнесу швидше розвиватися.

Почати роботу з нами