Зменшуємо витрати на інтернет-магазин

Дата: 26.01.2016
Автор: ITUA
Час читання: ~16 хвилин
Disclaimer

Інформація у статті не актуальна. Бітрікс24 - продукт країни-агрессора. Зверніться до нас і ми запропонуємо вам чудову альтернативу.

 

Зменшуємо витрати на інтернет-магазин

Більшість людей думають, що відсутність прибутку через півроку після відкриття інтернет-магазину цілком нормально. Але це далеко не так. Звичайно, через місяць ви не покриєте повністю витрати. Протягом перших місяців все одно брудний прибуток буде покривати всі витрати на функціонування магазину в місяць. Чистого доходу за вказаний період повинно вистачити, щоб через певний термін повністю повернути всі вкладені кошти.

Бувають ситуації, що накладні витрати перевищують всі доходи, незважаючи на обсяги магазину і його націнку.

Для отримання доходу від інтернет-магазину треба користуватися одним простим обчисленням:

ПВ/СО=(CЧ * НЦ-ЦПК) * КПМ-ЕМП-ЗП-П;

ПВ – перший внесок, грн;

СО – час повернення коштів, міс;

CЧ – середній чек, грн;

НЦ – показник націнки;

ЦПК – ціна пошуку користувача;

КПМ – число здійснення замовлень;

ЕМП – витрати на кожен період;

ЗП – виплата грошей працівникам;

П – податки.

Як це не дивно, але при стабільних замовленнях і простій системі податків, залежність терміну повернення грошей від витрат на кожен місяць є не лінійною. Це пов’язано ще і з ціною пошуку відвідувачів від суми витрат.

На графіку зображена ситуація, де при заданій сумі витрат термін окупності наближається до нескінченності. Якщо сума буде більше, то замість прибутку отримаємо витрати.

Примітка. Графік зробили на таких даних: 2 засновника виділили по 250 т.грн., середній чек — 5000 грн, націнка 20%, надходить 300 покупок (отримали такий показник, який не падає), працюють самі, заробітна плата по 50 т.грн, все оформлено згідно із законом.

Якщо хочете підвищити окупність за рахунок збільшення націнки, то є ризик зменшення кількості замовлень з кожного періоду або ціна збільшення клієнтської бази буде дорожчою. Для початку постарайтеся зменшити накладні витрати.

Накладні витрати — це вкладення коштів на отримання споживачів, на виплату зарплат працівникам (в тому числі і засновникам), витрати кожен місяць на хостинг провайдерів, інших можливостей, сервісів, тощо.

Основні витрати засновників і можливості їх мінімізації

Хостинг сайту і датацентр «1С Підприємства»

При виборі хостинг провайдера існує два основні варіанти:

  • наявність послуги обслуговування сервера;
  • просто оренда, найм адміністратора окремо.

Друга пропозиція більш дешевша. При правильних налаштуваннях, обслуговування можна робити і не кожен місяць. В такому випадку керівник повинен постійно контролювати роботу. Перед прийняттям рішення треба ознайомитися з усіма альтернативними витратами.

Приклад:

Альтернатива А:

оплата за оренду сервера кожного місяця=2000 грн;

зарплата фрілансера-адміністратора=1000 грн;

витрати на відновлення сервера при збоях=15000 грн;

Альтернатива Б:

оплата оренди сервера з вартістю обслуговування=4000 грн;

витрати на відновлення сервера при збоях=0 грн;

Без урахування екстреної ситуації вигідніше, звичайно, перший варіант з економічної точки зору. При виборі другого — економії немає. Якщо потрібне відновлення сервера після зупинки раз на рік, то звичайно вибираєте Б, заощадите ресурси.

Звичайно, є і третій варіант — Альтернатива В. Тут набувається власний сервер. Але все одно кожен місяць необхідно витрачатися на амортизацію. Амортизація сервера — витрати на кожен місяць в зв’язку зі здешевленням обладнання та зносом деяких деталей. Звичайно, всі розрахунки можна зробити більш детально, враховуючи простої магазину, втрачений продаж.

Вищенаведені пункти стосуються вибору «1С Підприємства» датацентру і власного сервера «1С». Краще вибирати датацентр. Адже збої роботи тут мінімізовані.

width=

Функціональна розробка магазину

Деякі думають, що нові можливості принесуть зростання конверсії. Бувають випадки, що вкладені гроші, а результату немає. Кошти необхідно вкладати, але тільки в потрібні дії. Треба складати плани, виділяти з цього головне і зменшувати до необхідного бюджету. Важливі розтрати:

  • просте оформлення замовлення;
  • наявність системи онлайн розрахунку;
  • легка навігація по магазину.

Інші пропозиції не відносяться до найважливіших. Перед проведенням будь-яких дій, для початку здійснюють необхідні тести. Деякі послуги коштують досить дорого, але існують альтернативні варіанти Google Analytics. Замовляючи все у фрілансерів, ви навряд чи заощадите гроші. Найкраще — укладення договору з певною фірмою про послуги, де вартість чітко прописана.

SEO

SEO-оптимізація дає можливість залучити до себе користувачів зі систем пошуку. Відразу результат не вийде, але витрати треба закласти. При правильній оптимізації результат повинен тільки наростати. Щоб оцінити ефективність необхідно переглянути витрати за певний період, загальні вкладення і число відвідувачів.

Приклад:

Виділяється на SEO 20 тис. грн. Вони мають 12 тис. покупців. Конверсія з трафіку пошукача 0,5%, а з Яндекс.Діректу 3%. Користувач з Яндекса обходиться у 18 грн. Вартість користувача з пошуку? Це буде дешевше, ніж з Яндекса?

Якщо не взяти до уваги всі фактори, то ціна відвідувача з пошуку менше, ніж з Яндекса (340 і 600 грн.) З урахуванням усіх вкладень на оптимізацію, бачимо зовсім іншу картину: відвідувач з пошуку дорожче, ніж з Яндекса (640 і 600 грн. відповідно). Через деякий час витрати на залучення відвідувачів з пошуку будуть меншими.

Перш ніж остаточно вибрати, порівняйте аудити. Адже думки в різних студіях з одного питання можуть розходитися.

Яндекс. Дірект

Яндекс знаходить відвідувачів відразу. Для мінімальних витрат треба постійно експериментувати з рекламою і реакцією на неї користувачів. Ціна залученого користувача залежить від загальної суми, виділеної на рекламу на певній період до кількості скоєних покупок за цей же проміжок часу. Не забувайте про врахування обсягу продажів. Він не повинен падати, а навпаки рости.

Засоби для товарообігу

Знайти хорошого постачальника — частина успішного бізнесу. Деякі постачальники намагаються продавати своїм користувачам відразу велику партію. Купуючи її, деякі ризикують її не продати і залишитися в мінусі. Ідеальним буде вважатися варіант — поставка після наявності замовлень. Уточнюйте такі нюанси. Можливо, саме вам підуть на такі поступки.

Якщо постачальник не хоче погоджуватися на умови, то спробуйте домовитися на наступний день. При успішному договорі можете спробувати ще раз переглянути умови на більш вигідні.

Служби кур’єрів

Ефективна і дешева доставка дуже сильно впливає на продаж. З кур’єрами теж треба добре домовитися.

Клієнтська база

Наявність клієнтів коштує грошей. Цю базу треба використовувати максимально. Для цього багато залучають користувачів до повторної покупки. Такі послуги можуть коштувати дорого в спеціальних фірмах. Є, звичайно і менш витратні варіанти — сервіси mailchimp по розсилці листів на пошту. Листи не потраплять в спам. Конверсія при цьому досить висока.

Деякі напрямки краще відкласти, а не повністю відмовлятися

Невдалі проекти, треба ретельно проаналізувати і знайти помилки. Їх найкраще перенести на не такий дорогий хостинг. Залиште тільки найдешевші номери телефонів. З них можна розпродати залишок товару, поки ви займаєтеся іншими проектами. Вкладені кошти на функіцонал і оформлення постарайтеся повернути. За допомогою маркетплейсів, можна продати модулі. Крім цього є можливість продати оформлення, верстку.

Можна продати і готовий варіант: магазин, домен, базу клієнтів, дані постачальників. Знайти споживача можна в групах, на різних тренінгах, тощо. При цьому відразу розкажіть про виниклі проблеми, не варто викручуватися. Адже деякі покупці зможуть відразу вирішити всі недоліки.

Перш ніж вкладати будь-які засоби в інтернет магазин, ретельно все проаналізуйте, шукайте альтернативні варіанти.

Плануєте майбутній проект з нами?
Плануєте майбутній проект з нами?

Ми завжди раді поділитися своїм досвідом і допомогти вашому бізнесу швидше розвиватися.

Почати роботу з нами