ШІ в CRM-системах: таємниці штучного інтелекту, які варто знати

Дата: 01.03.2024
Автор: ITUA
Час читання: ~8 хвилин

CRM-системи з інтегрованим ШІ допомагають компаніям покращити сервіс та вивести взаємодію з клієнтами на новий рівень. Аналізуючи великі обсяги даних, штучний інтелект може значно вплинути на маркетингову стратегію компанії та завдяки цьому підвищити її прибутки. Але завжди є «але». Які плюси та мінуси ШІ в CRM-системах? Давайте розглядати.

Переваги ШІ в CRM-системах: що може для вас зробити штучний інтелект

Головна перевага ШІ — це можливість швидко аналізувати дані, багато, дуже багато даних, і на основі цього зробити певні висновки, прогнози, які можна використовувати для побудови карти подібних проєктів, маркетингових стратегій та для підвищення продажів.

Аналіз потреб клієнта. ШІ проаналізує поведінку клієнта: що йому подобається, які товари він обирає, коли це відбувається. Алгоритм автоматично розпізнає звички та вподобання. Тож ШІ зможе спрогнозувати наступний крок клієнта: що він захоче придбати та коли. Це допоможе вчасно зробити йому персональну пропозицію.

Аналіз та прогнозування попиту. Штучний інтелект може проаналізувати, які товари та коли купували клієнти, і завдяки цій інформації спрогнозувати сезонні підвищення та спади на певну групу товарів. Це допоможе уникнути дефіциту — що задовольнить потреби усіх клієнтів. Та витрачання коштів на закупівлю товару, який не буде користуватися попитом.

Персональний контент. На основі аналізу та оцінки поведінки клієнта ШІ допоможе створити унікальний контент для покупців, який знайде відгук у них. Це повідомлення у чатах, ланцюжки листів тощо. Тобто ваша взаємодія з клієнтом може стати більш ефективною.

Сегментація клієнтів нового рівня. ШІ допоможе сегментувати базу за різними параметрами. Наприклад, виокремити лояльних клієнтів для додаткових пропозицій для підняття чека або тих, яким потрібна додаткова мотивація. Це теж допоможе заощадити кошти та підвищити прибутки.

Аналіз та вдосконалення роботи команди. ШІ дає змогу по-новому оцінити рівень роботи вашої команди: кількість та якість продажів, вміння спілкуватися з клієнтами. Він також допоможе створити базу найпоширеніших звернень, щоб пропрацювати їх: через скрипти чи маркетингові пропозиції. Наприклад, клієнти вважають ціну зависокою, ви можете створити контент чи серію листів з переліком переваг товару (послуги) та його унікальної цінності, що пояснить вартість та допоможе відмежуватися від бюджетних продуктів конкурентів.

Інтелектуальні чат-боти. Такі чат-боти працюють 24/7. Вони можуть давати обґрунтовану, чітку відповідь клієнтам так, що людина не зрозуміє, що спілкується з ШІ-менеджером. До того ж система опрацювання замовлень проходить швидше, що теж впливає на лояльність клієнтів, імідж компанії та прибутки.

Висновки. ШІ допомагає компаніям побудувати персоналізовані стосунки з клієнтами, покращити результативність роботи команди та маркетингових рекламних кампаній, автоматизувати більшість процесів і підвищити якість аналітики та прогнозування.

Де ж те «але», про яке ми казали?

ШІ: чи настільки все ідеальне

Hallucinate — саме таке слово Кембриджський словник оголосив словом 2023 року. Воно перекладається як «галюцинувати». І у новому значенні стосується ШІ: «Коли штучний інтелект галюцинує, він видає неправдиву інформацію».

Так, ШІ зменшує можливість виникнення суб’єктивних помилок. Але коли працівник взаємодіє з ШІ, він схильний довіряти йому майже на 100%, що знижує концентрацію на даних. Тож це доводить, що людина має використовувати навички критичного мислення при роботі з ШІ та також перевіряти та аналізувати інформацію.

Але є ще умови, недотримання яких може призвести до того, що ШІ може галюцинувати:

1. Неправдиві, неточні, не всі дані. ШІ робить аналіз інформації, яку надає людина. Якщо менеджер щось переплутає або введе лише частину даних — то ШІ зробить хибні висновки.
2. Відсутність фахівців. Щоб ШІ в CRM-системах працював коректно, цю систему мають створювати фахівці, які мають досвід і у галузі розробки CRM, і у галузі машинного навчання. Самостійна інтеграція можлива, але ви маєте бути впевненими, що все грамотно налаштували.

Тож якщо ви плануєте у своєму бізнесі використовувати ШІ в CRM-системах, довірте створення та впровадження фахівцям, щоб ваш штучний інтелект не почав галюцинувати, що спричинить у найкращому випадку непорозуміння з клієнтом, у найгіршому — втрату грошей та репутації.

Плануєте майбутній проект з нами?
Плануєте майбутній проект з нами?

Ми завжди раді поділитися своїм досвідом і допомогти вашому бізнесу швидше розвиватися.

Почати роботу з нами